Det får inte vara sant!

 
Det får bara inte vara sant! att lilla Amanda på 27 år inte längre finns med oss i livet. Hon föll ihop under sitt favorit träd i hagen och förblev där. Alla våra stunder tillsammans bara du och jag kommer jag aldrig att glömma! när vi kunde rida iväg en solig dag tillsammans med Malin och Ivory för att bada i Stamsjön för att sedan fortsätta eller när vi red i en solnedgång och bara galopperade tillsammans på åkrarna, det var som i en dröm, en underbar dröm! Att åka iväg en vecka till Tyskland för att sedan komma hem till detta trodde jag aldrig, att koma hem och få veta att du dog på lördagsmorgonen det är rena mardrömen. Att se Ivory och Flashy stå och slicka på dig när man kommer hem för att de vill att du ska må bättre får mig att gråta varje gång som jag tänker på det. Att komma till stallet på morgonen och inte se Amanda stå i fönstret och väntar eller att öppna dörren och inte mötas av dina morgon-gnäggningar utan att bara se din tomma box, det är ofattbart, att släppa ut hästarna och se att de går och letar och gnäggar efter dig, det är hemskt, hon kommer inte svara dig Ivory, aldrig mer.
Att se dig nere i din grav och sakta täckas över med jord för att man sedan aldrig mer skulle få se dig leva och vara gld och äta gräs, det känndes så fel.

Hela gården är i sorg, utan dig här på gården är det så tomt, i stallet och i hagen ja överallt. Det känns så konstigt att hoppa upp på Flashys rygg och rida iväg och veta att Ivory går kvar hemma ensam, att hon inte längre har sin allra bästa vän kvar i livet, jag saknar dig så jävla mycket!

Jag hoppas att du har det bra där du är nu, i häst himmeln, att du går och äter massor av gräs och aldrig mer kommer att bli tjock eller ha ont någonstans :( Den 30 och den 31 Maj kommer att vara mina värsta dagar i hela mitt liv, jag tror att jag aldrig har gråtit så mycket i hela mit liv som jag gjorde då...
 
 

Ordvitsar, del 4

 
 
 
 
 
 

Ordvitsar, del 3

 
 
 
 

Ordvitsar, del 2

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ordvitsar, del 1

Hej!

Jag hittade några bra ordvitsar och tänkte skriva de här.

Vad din hund verkar vara hemma i köket..

- ja det är en grythund


Hur kom du in på brädgården ?

Plankade !

Vad blir en hund som sväljer en linjal ?

Mätt!

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


Så bra bilder, och så söta!

 
 
 
 
 
 
 

Utmaning!

 

Hej!

Malin utmanade mig på en utmaning och tängke anta den nu.

 

1. Berätta 11 saker om dig själv

2. Svara på 11 frågor som de du har fått utmaningen av ställt

3. Man ska själv hitta på 11 frågor som den man utmanar ska svara på

4. Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag

5. Berätta vem du har utmanat

6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av

 

Här är 11 saker om mig själv:

1. Jag springer alltid till ladugården

2. Jag gosar alltid med Loke innan jag grejar med hästarna.

3. Jag lyssnar aldrig på musik när jag åker buss.

4. Jag lyssnar oftast på musik på NO lektionerna.

5. Jag har aldrig färgat/tonat/slingat mitt hår.

6. Jag tar alltid i höger benet först när jag tar på mig byxor.

7. Jag tycker det är så sjukt tråkigt att sola.

8. Jag gillar att tälta!

9. Jag är livrädd för berg-och-dalbanor

10. Jag tycker att denna färgen på häst är så fin!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Jag tycker att vita hästar är såå fina!

 

Jag väljer att utmana: Ebba, Alice N, Jonna,

 

1. Vilket är bäst att anteckna i, 'vanlig' kalender eller kalendern i mobilen?

Vanlig

2. Mac eller PC?

Mac

3. Vad har du för roliga planer inför sommarlovet?

Bada med hästarna, vara med kompisar.

4. Favoritämnet i skolan?

NO, bild och idrott

5. Har du någon favoritserie du följer?

Ponnyakuten

6. Bästa låten just nu?

Through the dark, One direction

7. Vilken storstad skulle du kunna tänka dig att bo i?

Oj.. vet inte riktigt

8. Skulle du kunna hoppa fallskärm/bungyjump?

NEJ!

9. Vad fokuserar du mest på just nu?

Att höja mina betyg.

10. Vilka tre saker som du inte gjorde förra året, skulle du vilja göra i år?

Hoppa pay and jump med Flashy.

11. Vad ska du göra efter att du gjort denna utmaning?

Träna på Tyska läxan.

 

Frågor till er:

1. Vad ska ni göra under sommarlovet?

2. Erat största intresse?

3. Vilket är bäst hund eller katt?

4. Vad lyssnar du på just nu?

5. Vilken är din favorit färg?

6. Favorit band?

7. Vem är din Idol?

8. Vilket är ditt favorit ämne i skolan?

9. Vilken bok läste du senast?

10. Tyckte du boken var bra?

11. Vilket är bäst: Iphone/Android?

 


Agillity med häst

Hej!
Ni måste bara se detta, det är agillity med häst. Jag satt och kollade på agillity med hund och så kom denna filmen upp,
KLICKA PÅ LÄNKEN!
 http://youtu.be/VnJKe7vuaCo
 
 

R.I.P D':

Idag var den dagen det hände. Kom hem från skolan och fick veta att Biffen skulle avlivas! jag blev jätte ledsen och gick ut i stallet för att få tröst av Look. Sedan när jag gick till ladugården var veterinären där, hon skulle låta Biffen somna in och sedan skulle hon avhorna kalvar. Jag, pappa och Anna-Maria (veterinären) satt och klappade Bisse ända tills han tog sista andetaget :'( mamma kunde inte vara med för hon orkade inte vara med om något sådant, Biffen blev 13 år!
Gråter nu när jag skriver detta så jag får sluta nu.
 
 

Fransk vädur

Idag har jag köpt en ny kanin! Denna gången blev det en ras jag aldrig haft förut, nämligen en fransk vädur! Den är bara två månader och redan lika stor som en vanlig vädur! Detta är världens tredje största kaninras så den kommer bli enorm! :-)
 

REKORD!

Hej
Igår slog vi rekord i antal besökare på bloggen!
 
 

Svanslös

Hej
Idag är jag sjuk :( och jag har innget att göra, så jag tänkte lägga upp några bilder på Svanslös när har var liten♥
Det blev också några bilder som inte var planerade ;)
I love you Svanslös♥
 

Go-kart med klassen!

2 bilder från dagen
 
Hej
Idag hade vi KF-dag med klassen!
Dagen började med att pappa skjutsade mig till Hanna och dit kom även Elin L, vi tre cyklade till skolan och därifrån cyklade hela klassen in till go-kartbanan i stan. vi var där fram till lunch.
Vi blev indelade i tre grupper på 6 pers i varje grupp, alla killarna fick vara i en grupp och vi tjejer delades på mitten. Vi fick köra 2 omgångar, den första var bara en test omgång där vi fick prova på banan och bilen, det andra omgången var det tävling och då kom jag trea! jag är såå glad över det! detta var bara andra gången i hela mitt liv som jag har kört go-kart!
När vi hade ätit lunch cyklade vi hem till skolan igen och då var det  bara jag, Elin L, Hanna, Sandra och Elin Lärare som cyklade ihop för alla andra hade hoppat av vid Trönninge. Vi sa hej då till Elin lärare och sandra innan vi cyklade hem.
 
Det var en jätte bra dag med klassen ! !
 
 

Neej!

Hej
Idag och den 29 september hände tragiska saker! den 29 september dör Miavi, (den svart vita kaninen) och idag dog Kiwi (den andra) :( vi tror att det är något slags virus som går i luften efter som att båda kaninerna dog inom en vecka!
Nu letar jag en ny kanin så om ni vet någon som har kanin unge (helst en lejonhuvad) så säg till mig!
Det var bara det jag ville säga.
Kiwi som ny kanin unge ♥
 
 Miavi♥
 

Klockan är 05:37!

Hej!
Idag var jag uppe tidigt (typ klockan var 04:50 när jag vaknade!) för att jag var med och lämnade Malin på stationen för hos ska till Österrike. Vet ej vad jag ska skriva mera, jag ska sova vidare nu.
Hej då och god natt/godmorgon. ")

Hej

Hej
I dag har jag varit med en kompis Ebba och vi har ridit, målat naglarna och hoppat stutsimatta :) Jag, Malin och Ebba vi red en runda, då red Malin,Ivory  jag red, Amanda och Ebba red, Flashy. Nu ska jag koka ägg som vi ska ha i kväll till räckor.
 

Hundläger!

Hej
I eftermiddags kom jag hem från ett hundläger jag har varit på igår till idag bara :) Lägret var i Åkulla, vi sov i de små stugorna som fanns där! Fina skötte sig jätte bra :D igår när vi kom så bäddade vi först så det var gjort efter det gick vi en halvlång promenad med hundarna, när vi kom hem till stugorna åkte mamma hem och då åt vi lunch vi typ halv tolv, tolv. Det stog hamburgare på menyn ;)
Efter lunchen tränade vi lite med hundarna, vi körde lite agillity,rallylydnad och lite "vanlig" lydnad. När vi hade tränat det så fick vi gå och bada i sjön! jag tog med Fina ner till vattnet och hon gick direkt ner i vattnet och sedan upp igen för att rista sig på oss som inte hade doppat oss än! Igår badade jag 3 gånger och idag badade jag inte alls för att det regnade.När vi hade badat klart då pyslade vi, vi målade på våra tröjor och linnen :) sedan gick vi en lite längre promenad på eftermiddagen och sedan när vi hade kommit hem så gick föräldrarna in för att laga mat, och då gick vi ner för att bada igen
Denna gången stog det Tacos på menyn :D
Efter maten gick vi ner och badade yttligare en gång till och när vi kom tillbaks hade de vuxna tänt en läger eld som vi satte oss runt och grillade marsmellows :) Efter en stunds grillande gick alla barnen in i en stuga och spelade Maffia och åt godis :)vid typ elva gick alla och la sig för att klockan ringde 7.00 nästa morgon.
 
Söndag: Jag vaknade vid 7 för min klocka ringde då :/ Vid klockan 8 var det fruckost och innan klockan 9.00 skulle stugorna vara städade och klara, vi i våran stuga var klara 8.51 :) När alla var klara med stugorna gick vi en promenad och när vi kom tillbaks tränade vi lite agillity och lite trix som hundarna kunde. När klockan typ var 12 åt vi lunch och det var pyttipanna som stog på menyn då.Efter lunchen hade vi lite fritid och då gick vi ner för att bada, jag badade inte men Fina gjorde det :) klockan blev ca halv 1 och då var det dags för en överraskning, vi fick en ledtråd och där stog det typ: " Er kan man ej lura, nu ska ni leta efter en hög fura " den fick jag och Fina, vi hittade tårtbottnar!! Det slutade med att vi stog och bakade tårta mitt ute i skogen, vi fick vispa grädde utan elvisp. resultatet blev en god tårta, i botten var det Marchan sås/kräm i nästa lager var det jordgubbssylt och till topping hadde vi grädde och nonstop, mums!
När vi hade ätit upp tårtan gick vi hem igen och då gick några tjejer ner för att bada och några åkte hem. När de badande tjejerna var klara gick vi upp till det huset där vi åt frukost så satt vi där i en halv timma och sedan åkte alla hem då var klockan 15.00.
 
Nu ska jag sova, godnatt :)

Fjällvandra i Björkliden

Hejhej! Nu är det Malin som skriver för Elin är inte hemma. Hon packade sina väskor och åkte iväg i eftermiddags mot Björkliden för att fjällvandra i en vecka. Vi var där 2010 med farmor men nu är även farfar, kusinerna och farbror Andreas med :-)
 
Jag hoppas Elin tar många bilder som hon kan visa när hon kommer hem!
 

Ursäkta för att jag inte har bloggat på länge!

Hej
Igår åkte jag till Ebba Eklöw för vi skulle åka och titta på Varbergshoppet och sedan skulle jag sova över hos henne :) Vi tog kort med Nellie Berntsson och vi såg några från ponnyakuten som också hoppade, de som vi såg frpn ponnyakuten var Emma-Nellie, Linus och Pontus. Nellie vann sin andra klass Grattis :D

Iallafall så på morgonen när jag tittade ut så såg jag att Amanda och Flashy hälsade på varandra och Amanda var inte sur på henne :) efter dom hade hälsat så gick Flashy förbi Amanda och sparkade efter henne men Amanda bara tog ett steg åt sidan :) Jag har inte ridit sedan den 9 Juli pågrundav att jag har varit i Skåne en vecka jag kom hem den 16 Juli, på onsdagen (17 Juli) var jag på kalas, Torsdagen (18 Juli) var jag hos Malin Larsson, igår åkte jag till Ebba och kom hem ikväll, så jag ska rida imorgon :)
 

På Torsdag...

Hej
Igår var jag, Malin, mamma och pappa uppe i Göteborg för jag skulle prov rida en c-ponny, Flash In The Sky heter den men kallas också för Flashy. Hon testade mycket, Malin tyckte hon var en kopia av Amanda när hon var ny här. Jag tyckte hon var som Amanda och Curre i alla fall på vägen hem pratade vi om henne och Malin sa att hon visste alla knep man kan göra för att övervinna henne så idag ringde pappa till Marie (heter hon som hade henne) och vi kunde hemta henne när vi ville. På Torsdag skulle hovslagaren komma till dom och då skulle hovslagaren sko henne, så efter klockan 10.00 på Torsdag kunde vi hämta henne '') man fick med träns men inte sadel för dom hade samma sadel till alla hästar. Flasy brukar vara skodd på alla fyra hovarna :) Så nu blir det en vit och en svart häst här hemma :)